GOEDE BESCHERMDE GEGEVENS OM TE VOLDOEN AAN DE GDPR

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG maar beter bekend als de GDPR) komt eraan. Het maakt niet uit waar u werkt binnen een bedrijf, HR, marketing, de juridische afdeling, de beveiligings- of de IT-afdeling, u zult ermee te maken krijgen en het zal invloed hebben op uw werk. Als u persoonlijke gegevens verwerkt, bewaart of gebruikt binnen de EU, en of dat nu gegevens van medewerkers, klanten of prospects zijn: de GDPR zal uw manier van werken veranderen en het is aan u om die veranderingen door te voeren,
Het leeuwendeel van het werk zal bij de juridische afdeling, beveiligings- en IT-afdeling liggen, maar deze verordening veroorzaakt een fundamentele verandering in de manier waarop bedrijven en hun werknemers met persoonlijke gegevens omgaan. Wij bij Kaspersky Lab vinden dat we allemaal onze verantwoordelijkheid hebben om de bedrijven waar wij voor werken, nog voor de deadline van 25 mei 2018 over de streep te trekken.
Zoals alle bedrijven in Europa zijn wij de afgelopen twee jaar bezig geweest om ervoor te zorgen dat onze producten en de manier waarop wij persoonlijke gegevens opslaan in lijn zijn met de nieuwe regelgeving. De privacy van mensen respecteren en beschermen is een fundamenteel beginsel van Kaspersky Labs benadering vanaf de oprichting van het bedrijf. Wij zijn ervan overtuigd dat de AVG een stap in de goede richting is voor zowel bedrijven als consumenten. Meer informatie over onze benadering van gegevensbescherming vindt u hier.
We hebben deze speciale GDPR-hub vol nuttige informatiebronnen gemaakt. Neem de tijd om meer te weten te komen over de nieuwe regelgeving en een beter beeld te krijgen van de huidige status van uw onderneming. Dit is de eerste stap richting goed beschermde gegevens.