Overslaan naar hoofdinhoud


Een cyberveilige toekomst

Het team van Kaspersky, met meer dan 25 jaar ervaring in het beschermen van individuen en organisaties over de hele wereld, bestaat uit meer dan 5000 professionals die samen streven naar een cyberveilige toekomst.

Van één oplossing, tot wereldwijde gebruikte bescherming

In 1989 werd de computer van Eugene Kaspersky geïnfecteerd met het Cascade-virus. De jaren die hierop volgden, hadden veel invloed op de toekomst van cyberbeveiliging.

Eugene zijn gevecht tegen cyberdreigingen begon met één virus, maar tegenwoordig beschermt zijn bedrijf gebruikers en organisaties overal ter wereld tegen ingewikkelde en geavanceerde cyberdreigingen. Kaspersky is dan ook een wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging.

Een korte geschiedenis van Kaspersky

Twintig jaar geschiedenis en belangrijke gebeurtenissen van Kaspersky in de wereld van cyberbeveiliging.

1989
Eugene Kaspersky begint met het bestrijden van virussen
Eugene Kaspersky ontdekt een virus genaamd Cascade.1704 op zijn werkcomputer, een Olivetti M24, en schrijft zijn eerste virusverwijderingstool.
1997
Kaspersky Lab wordt opgericht
Op 26 juni 1997 wordt de vennootschap opgericht.
2001
Handheldversie van Kaspersky
In Rusland wordt Kaspersky Anti-Virus geleverd op PDA's van Palm, Handspring en Sony.
2003
Internationale uitbreiding
Kaspersky Lab opent kantoren in Japan, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en China. In de komende jaren worden er nog meer kantoren geopend.
2004
Updates per uur
Kaspersky Lab is het eerste bedrijf ter wereld dat elk uur de antivirusdatabases bijwerkt.
2007
Kaspersky for Business
De Kaspersky Open Space Security productlijn voor bedrijven wordt geïntroduceerd.
2008
Oprichting van GReAT
Het Global Research and Analysis Team wordt opgericht.
2009
Eerste Security Analyst Summit-conferentie
Kaspersky Lab organiseert de eerste conferentie voor onderzoekers en analisten van over de hele wereld.
2009
Eerste Antarctische expeditie
De eerste Antarctische expeditie vindt plaats, gesponsord door Kaspersky Lab. Dankzij deze expeditie wordt Kaspersky Lab zeer nuttig voor reizen.
2010
Samenwerking met Formule 1
Kaspersky Lab en Scuderia Ferrari, een Formule 1-team, gaan een partnerschap aan. Later wordt het Kaspersky-motorsportteam opgericht.
2012
Groene beer
Onze mascotte verschijnt: een groene beer genaamd Midori Kuma. De mascotte gaat op reis voor een bezoek aan Antarctica en andere continenten.
2013
Overeenkomst met INTERPOL
Kaspersky Lab maakt bekend te gaan samenwerken met INTERPOL.
2013
Nieuw kantoor
Het hoofdkantoor in Moskou verhuist naar een nieuw kantoor. Binnen enkele maanden verschijnt er een olifant van de hand van Salvador Dali op het kantoor.
2015
Biochip-implantaat
Verschillende medewerkers van Kaspersky Lab laten biochips in hun hand implanteren om inzicht te krijgen in de voordelen en gevaren van menselijke augmentatie.
2016
No More Ransom-initiatief
Deze campagne, een gezamenlijk initiatief van Kaspersky Lab, Europol en Intel Security, is gericht op ransomware, waaronder Trojan-encryptors en de ontwikkelaars hiervan.
2017
Aankondiging van KasperskyOS
Ons eigen veilige besturingssysteem, waaraan we 11 jaar hebben gewerkt, was eindelijk klaar voor gebruik. Het beschermt kritieke infrastructuren tegen alle bedreigingen, inclusief onbekende.
2018
Global Transparency-initiatief
Kaspersky Lab zet het Global Transparency-initiatief op gang, waarin de constante toewijding van het bedrijf aan het waarborgen van de integriteit en betrouwbaarheid van producten duidelijk is.
2019
Rebranding
Kaspersky Lab wordt Kaspersky, met als missie een veiligere wereld te creëren. De nieuwe branding weerspiegelt het verleggen van onze bedrijfsfocus van 'cyberveiligheid' naar het bredere concept van 'cyberimmuniteit'.
2020
Van waarde zijn voor de maatschappij tijdens de pandemie
Kaspersky ondersteunt zorginstellingen door gratis licenties te bieden voor producten voor eindpuntbeveiliging aan ziekenhuizen en zorgklinieken over de hele wereld. Ook draagt Kaspersky een steentje bij aan een aantal andere initiatieven op het gebied van gezondheidszorg.
2022
Zichtbaar succes op de Burj Khalifa
Kaspersky gaat een stapje hoger met cyberbeveiliging en is, met de merkkleuren en een boodschap over cyberbeveiliging, te zien op de Burj Khalifa in Dubai.
2023
Duurzaamheidsrapport
Kaspersky brengt zijn eerste duurzaamheidsrapport uit; een mijlpaal in de ecologische verantwoordelijkheid en sociale governance.
2025
Een cyberveilige toekomst
Tegenwoordig streeft Kaspersky naar een cyberveilige toekomst voor iedereen.

Iedere dag onze waarden naleven

Deze waarden helpen ons op weg naar een veiligere wereld.

We zijn er voor je
Bij Kaspersky staan altijd onze klanten centraal; voor hen hebben we namelijk onze oplossingen ontwikkeld, anders zouden wij niet bestaan.
We zijn toegewijde experts
Dankzij onze erkende technologische expertise, vormen we een bedrijf dat klanten kan beschermen en waarop klanten kunnen vertrouwen.
We zijn vindingrijk
We zijn altijd op zoek naar nieuwe slimme oplossingen en we streven altijd naar een hoger niveau van cyberbeveiliging.
Uitdagingen stimuleren ons verder
We dagen onszelf constant uit en proberen altijd verder te gaan dan wat anderen niet kunnen of willen doen in de wereld van cyberbeveiliging.

Een duurzame digitale wereld creëren

Leer meer over Kaspersky's transparantie, wat we hebben geleerd en wat we hebben gedaan voor meer duurzaamheid in de afgelopen jaren.

We zijn open over hoe we jou beschermen

We delen onze expertise en technische vindingen met de wereldwijde beveiligingsgemeenschap.

We delen onze kennis en laten anderen van ons leren

We delen onze kennis op het gebied van cyberbeveiliging en ondersteunen zo jonge talenten in de wereld van IT.

We creëren een duurzame digitale wereld

In ons duurzaamheidsrapport van 2023 leer je over onze toewijding aan ecologische verantwoordelijkheid en sociale governance.

Bewezen expertise. Bewezen impact.

Kaspersky is uitgegroeid tot een van de grootste leiders met vijf kenniscentra.

Kaspersky's Global Research and Analysis Tem (GReAT) is een wereldwijd erkende groep experts op het gebied van cyberbeveiliging. Onze experts zijn gespecialiseerd in het onderzoeken van APT-aanvallen, cyberspionage en wereldwijde trends in cybercriminaliteit.

GReAT, met leden over de hele wereld, volgt meer dan 200 APT-groepen en biedt rapporten met gedetailleerde informatie om klanten te helpen geavanceerde dreigingen effectief tegen te gaan.

Kaspersky Threat Research onderzoekt nieuwe cyberdreigingen om onze producten beter te beschermen tegen malware, phishing en spam.

Dit team beveiligt daarbij Kaspersky-oplossingen aan de hand van veilige ontwikkelingen en het beheer van kwetsbaarheden.

Kaspersky AI Technology Research maakt gebruik van AI en machine learning voor betere dreigingsdetectie, sortering van waarschuwingen en reacties.

Onze oplossingen automatiseren beveiligingsprocessen en beschermen complexe systemen om bijvoorbeeld malware en phishing te detecteren, alsook gebruik te maken van AI voor geavanceerde inzichten.

Kaspersky Security Services ondersteunt grote bedrijven aan de hand van geavanceerde dreigingsdetecties, reacties en beveiligingsbeoordelingen.

Ons wereldwijde team beheert incidenten, verbetert beveiligingsteams en volgt digitale dreigingen, en helpt zo organisaties om risico's te beperken en hen beter te beschermen.

Kaspersky ICS CERT is een wereldwijd onderzoekscentrum dat is gericht op de beveiliging van industriële automatisering en M2M-systemen.

Het team analyseert kwetsbaarheden, biedt ondersteuning bij het reageren op incidenten en biedt dreigingsinformatie om bedrijven overal ter wereld te beschermen.



Een cyberveilige toekomst begint bij Kaspersky

Na jaren van cyberdreigingen tegengaan, heeft Kaspersky een nieuwe deur voor cyberbeveiliging geopend: KasperskyOS. Deze oplossing is meer dan alleen software; het is de basis voor een cyberveilige toekomst.

De basis van KasperskyOS draait om beveiliging en biedt bescherming tegen aanvallen, waardoor kritische systemen zoals IoT en industriële besturingssystemen stabieler en betrouwbaarder zijn. Kaspersky's ultieme doel is dan ook om een wereld te creëren waar bescherming voor iedereen vanzelfsprekend is en niet te pas komt als het kwaad al is geschied.

Hoofdkantoor

Kaspersky heeft meer dan 30 kantoren om klanten in meer dan 200 landen te beschermen.

Nederlands
Kaspersky B.V.
Rijnzathe 8
3454 PV Utrecht
General Manager: Mark Beunk
Standplaats: Utrecht