Overslaan naar hoofdinhoud

Ontdek deze nieuwe functies

Dit zijn slechts een paar van de verbeterde voordelen waartoe je toegang hebt met Kaspersky Plus

Controle op gegevenslekken
Controleer of je accounts persoonlijke gegevens lekken, zoals wachtwoorden, bankpasgegevens of privésleutels van cryptowallets op zowel het internet als het dark web. Als een lek wordt gevonden, ontvang je meteen een waarschuwing en krijg je advies over hoe je zulke hacks in de toekomst kunt voorkomen.
Veiligheidscheck voor wachtwoorden
Controleert de veiligheidsstatus van je wachtwoorden, identificeert alle wachtwoorden die mogelijk zijn aangetast en informeert je over zwakke wachtwoorden die mogelijk vatbaar zijn om te worden gekraakt.
Cryptoscam en bescherming tegen cryptojacking
Voorkomt dat je op phishing-links klikt die voor fraude zijn ontworpen, zodat hackers geen toegang krijgen tot je cryptowallets en stopt onbevoegd gebruik van je pc voor het 'minen' van cryptovaluta.

Controleer of je in aanmerking komt

Zo kun je controleren of je huidige Kaspersky-licentie in aanmerking komt voor een gratis update.

Zo simpel is het om te controleren of je in aanmerking komt:

  • Open je Kaspersky-applicatie op een apparaat.
  • Ga naar het gedeelte licentiebeheer voor Kaspersky Security Cloud.
  • Als je "Licentie: nog X dagen" (waarbij X een getal is) ziet, is je licentie actueel en kom je in aanmerking voor deze gratis update. Als je "Licentie verlopen" ziet, is je bescherming beëindigd en kom je niet in aanmerking.

De gemakkelijkste manier om te zien of je in aanmerking komt:

  • Als je Kaspersky Security Cloud in een winkel hebt gekocht en deze nog niet hebt geactiveerd, kom je in aanmerking voor een gratis update.
  • Als je Kaspersky Security Cloud al hebt geïnstalleerd en geactiveerd, controleer dan het gedeelte licentiebeheer.
  • Als je "Licentie: nog X dagen" (waarbij X een getal is) ziet, is je licentie actueel en kom je in aanmerking voor deze gratis update. Als je "Licentie verlopen" ziet, is je bescherming beëindigd en kom je niet in aanmerking.

Upgrade je cyberbeveiliging in drie eenvoudige stappen

Het kost nog geen 10 minuten om je huidige Kaspersky-licentie bij te werken naar een nieuwe en verbeterde versie.

De activatiecode is het 20-cijferige nummer dat je hebt ontvangen toen je je huidige Kaspersky-product kocht. Deze heb je misschien via e-mail ontvangen (voor digitale aankopen) of hij staat op de doos (voor aankopen in de winkel). Houd er rekening mee dat dit niet je licentiesleutel is. Het verschil tussen deze twee codes wordt toegelicht in onze onderstaande Veelgestelde vragen. Als je je activatiecode niet kunt vinden, neem dan contact op met Kaspersky-ondersteuning en verstrek je licentiesleutel.

Veelgestelde vragen

Alle vragen die je misschien hebt over het updaten naar Kaspersky Plus

Hiervoor open je de Kaspersky-applicatie en ga je naar het gedeelte Licentiebeheer van het programma. Vervolgens kun je de licentiesleutel kopiëren. Je kunt ook naar my.kaspersky.com gaan en op het tabblad 'Abonnementen' klikken. Selecteer het Kaspersky-programma in kwestie en klik dan op het blok 'Extra informatie', waar je de licentiesleutel vindt.

Zodra je je licentiesleutel hebt gekopieerd, ga je naar je Renewal Center en voer je de licentiesleutel in het invoerveld in. Als er "Je hebt nog X dagen" (waar X een getal is) staat, mogen we je feliciteren! Je komt in aanmerking voor een gratis update.

Activatiecodes worden of via e-mail naar jou verstuurd nadat je online een Kaspersky-product hebt gekocht, of ze staan afgedrukt op een kaart of op de doos van het product als je het product in een winkel hebt gekocht.

Je ontvangt een activatiecode wanneer je een licentie voor een Kaspersky-applicatie koopt. De code bestaat uit 20 numerieke cijfers en is op de volgende manier in blokken verdeeld: ХХХХХ-ХХХХХ-ХХХХХ-ХХХХХ. De code wordt alleen gebruikt om de licentie te activeren.

Een licentiesleutel is een opeenvolging van 32 Latijnse tekens en numerieke cijfers in de notatie ХХХХХXXX-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-XXXXXXXXXXXX. Je hebt de licentiesleutel nodig om een verloren activatiecode te herstellen of om de licentie met korting te verlengen. Je kunt de sleutel vinden in het venster Licenties zodra je Kaspersky-applicatie is geactiveerd.

Hoe je abonnement werkt

Je abonnement wordt elke periode automatisch verlengd tot jij het annuleert. We proberen je 15 dagen voordat je abonnement eindigt in rekening te brengen, zodat je continu beschermd blijft. Via de e-mail informeren we je over een aankomende automatische vernieuwing.

Verlengingsprijzen kunnen veranderen. We zullen u vóór de verlengingsdatum via e-mail op de hoogte stellen van de verlengingsprijs voor uw abonnement. Houd er rekening mee dat kortingen en aanbiedingen beschikbaar kunnen zijn op het moment van uw volgende verlenging die niet op u van toepassing zijn.

Je kunt het automatisch verlengen van je abonnement op elk moment annuleren.

Als je annuleert, blijf je volledig beschermd tot het einde van de betaalde periode. Na die datum eindigt je abonnement en wordt er niets in rekening gebracht voor volgende periodes.

Je kunt het automatisch verlengen van je abonnement annuleren via je My Kaspersky-account. Volg deze stappen:

  • Log in bij my.kaspersky.com
  • Ga naar de pagina Abonnement
  • Klik op Abonnement beheren
  • Selecteer Abonnement annuleren en volg de stappen om je annulering te bevestigen

Je kunt het automatisch verlengen ook annuleren door contact op te nemen met het supportteam van Kaspersky.

Je initiële abonnementsaankoop via de online winkel van Kaspersky kan volledig worden vergoed als je het verzoek binnen 30 dagen na aankoop indient.

Je automatische betalingen voor abonnementsverlenging kunnen ook worden vergoed:

  • Als de volgende abonnementsperiode in rekening wordt gebracht, heb je 30 dagen vanaf de betaaldatum om een volledige vergoeding van de verlengingsbetaling aan te vragen
  • Na deze periode van 30 dagen kun je je abonnement met een opzegtermijn van één maand annuleren en een pro-ratavergoeding aanvragen voor de overgebleven dagen in je abonnementsperiode

Als je een vergoeding wilt aanvragen, neem je contact op met het supportteam van Kaspersky en verstrek je de volgende informatie:

  • Aankoopdatum
  • Naam en e-mailadres waarmee de aankoop is gedaan
  • Bestelnummer

Als je een verzoek indient, controleert ons supportteam of de opgegeven informatie correct is en of het verzoek voldoet aan de criteria in ons beleid. Als een verzoek wordt goedgekeurd, wordt de vergoeding binnen 5-7 werkdagen gecrediteerd.